Article Opinió – Aina Defior (JEM) – “Nadal i el consumisme”

Consumisme: tendència a consumir productes en quantitat molt superior a la necessària. Vista la definició, podríem dir que Nadal és una de les dates especialment consumistes?

Cada any amb l’arribada de Nadal també arriba l’època en què més es produeix aquest fet.

Ha arribat un punt en què la televisió ens submergeix en campanyes d’ofertes i possibles regals, on fan veure que el principal objectiu és comprar en excés i nosaltres, il·lusos, queim en la temptació.

Des de la infància ens donen a entendre que els regals són el premi per haver-se portat bé, creant una espècie de competició de qui n’acumula més. Això ve acompanyat del fet que el més gran o car té més validesa.

En conclusió: ha arribat el punt en què el materialisme s’ha convertit en el motiu primordial d’aquestes festes, més que no gaudir d’estar amb la família i els amics.

Tot i que ho sabem, no podem evitar voler fer regals i així demostrar als que ens envolten que els estimem. Si és així, què millor que consumir responsablement i de proximitat, i encara millor en català.

I enguany, més que mai hem d’incentivar el km 0. Vistes les circumstàncies d’aquest any, molts negocis locals estan patint les conseqüències d’aquesta pandèmia. I en aquest moment, per poder combatre les dificultats d’aquests locals, hauríem d’aportar la nostra ajuda.

Així doncs, convindria invertir en les petites botigues i no en les grans multinacionals, que ara ens necessiten per poder sobreviure.

Però ara bé, no creis que hauria de ser sempre així? O només en una situació de pandèmia mundial donem la importància que es mereix al comerç local?