Aeroport amb mesura: per un aeroport a la mida de Menorca

  • src="/static/graficos/blank.png" data-src="/static/bloques/listados_noticias/noticias/27.m.jpg?1657192539" data-srcset="/static/bloques/listados_noticias/noticias/27.q.jpg?1657192539 420w, /static/bloques/listados_noticias/noticias/27.m.jpg?1657192539 600w, /static/bloques/listados_noticias/noticias/27.g.jpg?1657192539 900w, /static/bloques/listados_noticias/noticias/27.x.jpg?1657192539 1200w" loading="lazy" class="lazyload" alt="Aeroport amb mesura: per un aeroport a la mida de Menorca" />
  • src="/static/graficos/blank.png" data-src="/static/bloques/listados_noticias/noticias/28.m.jpg?1657192540" data-srcset="/static/bloques/listados_noticias/noticias/28.q.jpg?1657192540 420w, /static/bloques/listados_noticias/noticias/28.m.jpg?1657192540 600w, /static/bloques/listados_noticias/noticias/28.g.jpg?1657192540 900w, /static/bloques/listados_noticias/noticias/28.x.jpg?1657192540 1200w" loading="lazy" class="lazyload" alt="Aeroport amb mesura: per un aeroport a la mida de Menorca" />

El PSM-EN de Menorca, ja el 2004, es va oposar al projecte actual d’ampliació de l’aeroport de Menorca, adjudicat per Aena i definit en els pertinents Plans Directors i successions revisions. Vam dir sí a un model d’aeroport sostenible a la mida de Menorca. Avui, s’ha demostrat que els arguments per ampliar-lo, basats en el lamentable estudi econòmic que l’acompanyava amb unes previsions de passatgers i mercaderies increïbles i que no s’han complert ni de lluny.

Des del 2000 a avui, es duen gastats més de 121.076.000 € en l’aeroport de Menorca, més de 20.000.milions de les antigues pessetes (20.145.351.336 pessetes) per mantenir gairebé el mateix nombre de passatgers, al voltant de 2.600.000 passatger anys i sense incrementar-se en excés el volum de mercaderies.

El PSM Més per Menorca va dir sí a un projecte d’aeroport adaptat a la realitat de Menorca, a unes millores en seguretat i comoditat.. I va dir NO, i ho seguim mantenint, als arguments que es repeteixen, any rere any, dels que consideren que el progrés ve per la quantitat de diners invertides en unes desproporcionades inversions en infraestructures. Avui en pagam les conseqüències. De fet, no s’ha complert cap de les previsions del pla, ni siquiera en totes les revisions a la baixa que s’ha fet, i tenim un aeroport hiperendeutat, amb costos financers i de manteniment altíssim , on s’han de pujar taxes, pujar preus del pàrquings, reduir els serveis.

Des del 2004 fins avui no hem fet més que revisar els Plans Directors i incrementar les pèrdues de l’aeroport de Menorca. Mentrestat, en canvi, son ben poques les veus que reclamen una major implicació en la gestió de l’aeroport i un canvi en el model de gestió centralitzat d’AENA.

Els aeroports de les Illes són clau per a la mobilitat i per a l’economia de les Illes, en major grau que a qualsevol altre indret de la península.  Els aeroports són una de les infraestructures més importants per a la cohesió social dels ciutadans i ciutadanes de les illes, tant entre ells com amb la resta de l’estat. Així mateix, el turisme és el principal component del PIB de les Illes, i més d’un 90% dels nostres visitants ho fan per via aèria. Donada la importància dels aeroports per la nostra economia i el nostre territori, des del PSM més per Menorca reivindica la cogestió aeroportuària i la participació de les institucions balears en aquesta gestió, per tal que els aeroports estiguin al servei d’una societat i una economia que depèn totalment del transport aeri.

Segueix-nos

Twitter