Sobre la nova reforma universitària

Maite Salord i Nel Martí: “El PP pretén convertir les universitats en negocis per a les elits”

La coordinadora del PSM Més per Menorca alerta que “3+2 és igual a 0 oportunitats per als joves. No volem una universitat només accessible per als rics sinó una que garanteixi la igualtat d’oportunitats”

PSM Més per Menorca rebutja frontalment el decret que va aprovar divendres el govern espanyol i que permetrà la reducció del títol de grau i l’augment de la durada dels màsters. El diputat menorquinista, Nel Martí, afirma que “és indignant que el govern espanyol, desgastat i sense cap credibilitat, imposi un model d’estudis enfocat a convertir la universitat en un negoci”.

#Wertgonya #3+2=0

“Aquesta nova reforma exclou als joves que no puguin pagar els estudis. És un atac brutal a la igualtat d’oportunitats. 3+2=0”. Martí alerta que els 3 anys de grau, més els 2 anys de màster, suposaran 0 oportunitats per als joves amb pocs recursos. Cal incidir que la matrícula dels cursos de grau pot costar de mitjana uns 15 € per crèdit, mentre els màsters tenen matrícules molt més cares, d’una mitjana de 28 €.

Aquest decret, afegeix Maite Salord, “afecta especialment a la nostra UIB ja que pot generar greus desigualtats entre les diferents universitats de l’Estat”. En aquest sentit Més per Menorca demana una oposició ferma i contundent del rector de la UIB, Llorenç Huguet, justament ara que ha assumit la presidència de la xarxa d’universitats G-9, formada per les universitats públiques que són úniques en les seves comunitats autònomes.

PSM Més per Menorca destaca també que aquesta reforma no respon a cap demanda real de l’àmbit universitari. Per tant, “únicament pot respondre a la voluntat expressa i manifesta del Partit Popular d’agreujar el deteriorament de les universitat i empitjorar la formació dels nostres joves i així accentuar la desigualtat social. Això no fa més que evidenciar que estam davant uns governs del PP nefasts i que hem de revocar amb urgència per recuperar el futur robat, sobretot en l’àmbit de l’educació”, conclouen Salord i Martí.