Ciutadella impulsarà durant els anys 2026 i 2027 actuacions de millora ambiental, energètica i de mobilitat sostenible amb una inversió de 767.940 euros, en el marc del conveni amb el Consell Insular de Menorca i el Pla d’Acció de la Reserva de Biosfera.
Les accions se centraran en quatre àmbits: verd urbà, mobilitat sostenible, punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i autoconsum i eficiència energètica. Entre les mesures previstes hi ha la plantació de nou arbrat, actuacions de millora a diferents places i espais públics, bicicletes i un vehicle elèctric per als serveis municipals i la millora de l’eficiència energètica de diversos equipaments.
La partida més important, de 526.800 euros, es destinarà a projectes d’autoconsum i eficiència energètica, amb noves instal·lacions fotovoltaiques i l’ampliació d’altres equipaments amb bateries d’emmagatzematge. També es destinaran 47.500 euros a nous punts de recàrrega públics per a vehicles elèctrics.
Des del PSM Més per Menorca valoram positivament que aquests recursos es destinin a actuacions que permetin avançar en la renaturalització dels espais urbans, la reducció del consum energètic i l’adaptació de Ciutadella al canvi climàtic.