Representants de l'Ajuntament de Ciutadella, Consell Insular de Menorca i d'empreses de transport es van reunir divendres sota l'objectiu comú de millorar la mobilitat a Ciutadella.
Des del Consistori es continua defensant que l’espai de la plaça dels Pins es destini a persones amb mobilitat reduïda, serveis, transport de mercaderies i emergències, amb un enfocament especial en els veïns i residents.
"Reubicar el servei de transport públic per guanyar accessibilitat al centre urbà i evitar el col·lapse que s’ha viscut els darrers anys, sobretot durant la temporada alta, és la nostra prioritat", ha afirmat el regidor de Seguretat Ciutadana, Mobilitat, Projecte de Ciutat, Dinamització i Participació Ciutadana, Pepe Capella.
Pla global per la millora de la mobilitat
Des del PSM-Més per Menorca apostam per un pla global que millori la mobilitat de la ciutat, especialment durant els mesos de màxima afluència de visitants i marcat pel full de ruta d'un projecte redactat amb criteris tècnics garantint que les mesures aplicades beneficiïn en tot moment a la ciutadania. La pacificació de la ciutat és un dels eixos principals de l'acció política del grup municipal, i de manera especial amb Es Born per als vianants. El canvi d'ús d'aquesta emblemàtica plaça és l'inici per aprofitar la implementació d'una mobilitat més amable i sostenible a tot el municipi. Així, els darrers mesos s’ha fet feina en diverses actuacions com disposar de nous aparcaments dissuasius de cara a la propera temporada turística, ampliar el nombre d’aparcaments i reubicar el servei de transport públic per guanyar accessibilitat al centre urbà i evitar el col·lapse que pateix Ciutadella cada any.
Proposta per traslladar els autobusos des de la plaça dels Pins a la Via Perimetral
D'aquesta manera, durant la trobada entre institucions i empreses de transport, l'Ajuntament de Ciutadella va ratificar la seva proposta de traslladar els autobusos que actualment tenen l’inici i final de línia a la plaça dels Pins a la Via Perimetral. Aquest canvi no comportaria una alteració substancial del servei, donat que les línies afectades ja operen amb diferents aturades en aquesta via.
Altres millores que es tenen en compte a la zona són: l'augment de la freqüència de neteja, instal·lació de més papereres i aparcaments per a bicicletes, millora del sanejament dels serveis actuals, la creació d’una zona de jocs infantils, la col·locació d’un nou tendal per protegir els usuaris del sol, la instal·lació de dues marquesines noves per als autobusos discrecionals, així com la incorporació d’un panell informatiu.
Ciutadella comptarà amb un "Metrominut"
Com a novetat, l’Ajuntament proposa a l’empresa Transports Torres afegir una aturada de les línies de Cala en Bosch – Cala Blanca i Cala en Blanes a la plaça de la Pau. A més, s'habilitarà un “Metrominut”, un planell gràfic que mostrarà les rutes, distàncies i el temps necessari per arribar caminant als principals punts d’interès de la ciutat.
Durant la reunió també s’ha parlat sobre el projecte de l’estació d’autobusos, una infraestructura necessària i llargament demanada pel Consell Insular, els usuaris i l’Ajuntament.
Totes aquestes línies d'actuacions van en consonància amb el futur desenvolupament de l'estació d'autobusos, demandada des de fa temps com a una infraestructura necessària que millori el servei de transport públic a Ciutadella per a residents i visitants.