Quan les competències són sempre dels altres

29 Agost 2025
 Quan les competències són sempre dels altres

Com a exregidora de l’Ajuntament d’Alaior, no puc restar en silenci davant la cadena de contradiccions que s’acumulen en la gestió municipal. Mentre Menorca pateix una greu escassetat d’aigua i a altres pobles ja s’apliquen restriccions, Alaior és l’únic municipi de Menorca que encara manté oberts els rentapeus a les platges. 

Mentrestant, els problemes reals es multipliquen. Els carrers plens de fems, les voreres aixecades, les herbes envaint l’espai públic, la manca d’enllumenat o els tancats de les festes encara arraconats dies després de Sant Llorenç projecten una imatge lamentable d’abandó.

La carta recent del PP, publicada al diari "Menorca", carrega durament contra Isa Allés, acusant-la de mentidera i de practicar una política contradictòria. Però, i l’Ajuntament? Aquí no hi ha excusa que valgui. Tot això és competència municipal, i no reflecteix en cap cas una bona gestió.

Un altre exemple és la legalització de piscines il·legals. A Torre Vella, el consistori ha validat set piscines sense llicència que havien estat camuflades com a “dipòsits d’aigua”. La Comissió Balear de Medi Ambient ja havia rebutjat la legalització, però l’Ajuntament ha donat via lliure a la retroactivitat, i això permet als responsables estalviar-se fins al 95% de la sanció que els corresponia.

El cas de l’agroturisme Menorca Experimental, a Llucalari, és encara més greu: nou piscines no autoritzades, quan només n’hi havia una d’inicialment permesa. El Consorci per a la Protecció de la Legalitat Urbanística ja ha obert expedient sancionador per aquesta greu irregularitat.

Però, davant aquest i altres problemes, la resposta és sempre la mateixa: “no és competència nostra”. 

I, paradoxalment, mentre tot això passa, l’Ajuntament destina recursos a presentar-se a Fitur amb un estand sufragat per aquestes mateixes empreses. Mentrestant, zones com Cala en Porter romanen en un estat d’abandó i els veïns i veïnes repeteixen una vegada i una altra les seves queixes sense rebre resposta.

El batle, en assumir el càrrec, es presentava com a conciliador i afirmava que el PP no utilitzava perfils falsos. Tanmateix, a les xarxes ha aparegut un perfil que ataca directament la nostra cap de llista, n’Isa Allés. Aquesta actitud recorda massa aquella frase de Rajoy: “donde digo digo, digo Diego”. Les bones intencions i les declaracions buides no serveixen de res quan la coherència es trenca amb els fets.

Alaior mereix un govern valent, amb capacitat per assumir responsabilitats, gestionar amb transparència i aportar solucions reals. No valen les excuses ni els discursos buits. Els veïns i veïnes reclamen fets, i aquesta és, sens dubte, la primera i més inajornable de les competències.

Fanni Riudavets

Notícies relacionades

Temes