Solicitam la compareixença del director de l’Institut de la Convivència

Si les xifres d’absentisme i de conflictivitat exposades per l’Institut de la Convivència són certes, estem davant la crisi del sistema educatiu més important de la història democràtica de les Illes.

En un país normal, unes xifres així haguessin obligat a comparèixer de forma urgent com a mínim als responsables d’Educació, si no al mateix president.

Arran d’una informació divulgada (6/4/2014) per la televisió pública IB3 sobre la conflictivitat escolar (http://ib3tv.com/20140406_212821-aquest-curs-shan-denunciat-quasi-3-000-casos-dassetjament-escolar-a-les-balears-mes-del-doble-que-lany-passat.html ), del PSM Més per Menorca reiteram la necessitat de què comparegui davant la Comissió Permanent d’Educació del Parlament, el Director de l’Institut per a la Convivència i l’Èxit Escolar de la Conselleria d’Educació i Cultura de les Illes Balears perquè expliqui l’Informe de Convivència 2012-2013.

El diputat Nel Martí

El diputat Nel Martí ja va sol·licitar fa unes setmanes aquesta compareixença a la consellera Camps, en forma de pregunta oral a plenari, i en forma de proposta de resolució presentada com esmena a la moció del PSOE, que va ser rebutjada pel grup del PP.

Per al diputat menorquinista, les xifres d’absentisme i de conflictivitat escolar exposades a la pàgina web de la Conselleria d’Educació, a través de l’Institut per a la Convivència, són tan greus que no poden quedar en no res. S’ha d’explicar el detall de l’esmentat informe, per exigir a la consellera que prengui mesures urgents per a combatre aquests dos indicadors escolars, absentisme i conflictivitat.

Des del PSM Més per Menorca creiem que ambdós indicadors són una mostra més del fracàs de la política educativa del Govern Bauzà i del decret del TIL. “Han errat el nord, perquè han errat la diagnosi. El català no era ni ha estat mai un problema a l’escola balear, ni des del punt de vista pedagògic ni des del punt de vista de les llibertats. Les debilitats dels nostre sistema són unes altres. El DTIL ha fet que la Conselleria desatengués els grans reptes educatius, i l’absentisme i la conflictivitat en són les seves conseqüències més dramàtiques”.