El PP rebutja una proposta del PSM Més per Menorca que instava el Govern a recuperar el diàleg amb els agents educatius per consensuar el model educatiu i que proposava reprovar el Govern i la consellera Camps per la seva ineficàcia.
Nel Martí: “Diumenge el PP va treure menys vots que manifestants varen sortir al carrer el 29-S. El Govern està menys legitimat que mai”
El PP ha rebutjat avui una proposició no de llei del PSM Més per Menorca, a través del Grup MÉS, en què es proposava reprovar el Govern i demanar el cessament de la consellera d’Educació per la seva incapacitat per resoldre el conflicte educatiu, i en la qual s’instava l’Executiu Bauzá a recuperar el diàleg amb la comunitat educativa per tal de consensuar un model de futur.
El diputat Nel Martí, que ha defensat la iniciativa, lamenta que el PP tanqui la porta a qualsevol diàleg amb la comunitat educativa. Martí ha retret al PP la poca legitimitat que té per imposar les seves polítiques sectàries de manera unilateral, especialment arran dels resultats electorals de les passades europees: “el passat diumenge el PP va treure menys vots que manifestants varen sortir al carrer el passat dia 29 de setembre a favor de l’escola pública. Per tant, el Govern està menys legitimat que mai per a imposar en solitari el seu model ideològic al sistema educatiu d’aquest país”.
Per al PSM Més per Menorca, el curs escolar 2013-14 a les Illes Balears va començar, s’ha desenvolupat i acabarà amb un nivell de crispació i de conflictivitat com mai s’havia produït en la història democràtica a les nostres illes, amb una manifestació sense precedents contra la política educativa i lingüística del Govern.
Molts han estat els motius d’aquesta mobilització (retard en el pagament als centres escolars, eliminació de programes de suport educatiu, retard i eliminació dels ajuts i beques a famílies, increment de ràtios a les aules, congelació salarial i eliminació de determinats complements, aprovació de la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa, etc.), però sense cap dubte la gota que ha fet vessar el tassó de la paciència en la comunitat educativa ha estat el decret de Tractament Integral de Llengües, juntament amb una política de manca de diàleg, i de menyspreu a l’educació i als docents. És una protesta contra el decret TIL però també contra la forma no dialogant de governar l’educació, una forma incompatible amb la consecució d’un educació de qualitat, equitativa i adequada al moment actual, que necessita sempre la complicitat del professorat i de tots els agents educatius.
“La política educativa del Govern és una política per a vèncer, no per a convèncer”, diu el diputat Nel Martí. “S’ha dissenyat i implementat un nou model educatiu fora del debat i estudi seriós, racional, fet sobre evidències pedagògiques no contractades”. Per al PSM Més per Menorca, els models educatius d’èxit exigeixen pactes socials amplis que perdurin en el temps. La política de la confrontació i el conflicte no són la solució.
Els punts de resolució de la proposició no de llei són literalment aquests:
1) El Parlament de les Illes Balears reprova el Govern de les Illes Balears per la seva manca de diàleg i consens amb els agents educatius per a definir i planificar un nou model educatiu que cerqui la qualitat, i la igualtat d’oportunitats.
2) El Parlament de les Illes Balears reprova el Govern de les Illes Balears per utilitzar els instruments d’orientació i de control de la Conselleria d’Educació, com el servei d’inspecció, com instruments de persecució política per a imposar un nou model lingüístic i d’ensenyament mal dissenyat, mal planificat i mancat de l’imprescindible diàleg entre administració i comunitat educativa.
3) El Parlament de les Illes Balears reprova el Govern de les Illes Balears per haver convertit el curs 2013-2014 en un “curs fracassat”, ple de conflictes i de malestar que han afectat directament el rendiment i l’èxit escolars, així com també el necessari prestigi del professorat i dels equips directius.
4) El Parlament de les Illes Balears insta el Govern de les Illes Balears a rectificar la seva política educativa i recuperar el diàleg amb els agents educatius per tal de definir un pacte i un model educatius perdurables en el temps.
5) El Parlament de les Illes Balears insta el President del Govern a cessar la Consellera d’Educació i tot el seu equip polític com a primera passa per a recuperar la confiança de la comunitat educativa, i obrir un procés de diàleg permanent que doni fortalesa i estabilitat al model educatiu de les Illes Balears.
Tots els punts han estat rebutjats pel PP i han comptat amb el suport del PSOE.